Translate

Monday, October 14, 2013

نظام خانواده در کلیسای عیسی مسیح قدیسین آخرالزمان و قوانین مورمون ها ...


میتوان به جرات گفت تنها مذهبی که به کانون خانواده توجه دقیقی شده است آیین مورمون است.در این مذهب خانواده نقش اساسی را در حیات جامعه بازی میکند و برای حفظ و نگهداری آن باید کوشید. زن و مرد مورمون بنا بر تعلیمات کتاب مقدس و کتاب مورمون در جهت پایداری و بقای خانواده خود تلاش مضاعفی به خرج میدهند.درست است که در ادیان دیگر بر اهمیت اداره خانواده تاکید شده اما دین مورمون تنها دینی ست که آنرا در عمل اثبات و اجرا میکند به طور دقیق تر یعنی اینکه شعار نمیدهد. زنان مورمون به همسرانشان بسیار وفادارند و آمار طلاق درمیان مورمون ها بسیار کمتر از دیگر ادیان است دلیل آنهم این است که خانواده ها در کلیسا جمع میشوند و در مورد مسائل مختلف به بحث نشسته و سعی در چاره اندیشی برای رخدادهای ناگوار هستند. زنان مورمون در یکشنبه جلسات مخصوص به خود را دارند و میتوانند با دوستان خویش دیدار کنند.بیشتر موارد طلاق در میان مورمونها نیز مربوط به آنهایی میشود که تازه به این درآمده و از ایمان کافی برخوردار نیستند وگرنه متلاشی شدن کانون خانواده هایی که از پدر و مادری مورمون هستند تقریبا میتوان گفت محال است زیرا شرط اساسی رستگاری یک زن مورمون در تابع بودن از همسرش و عشق به خانه و فرزندانش خلاصه میشود و چنین زنانی که از کودکی در محیطی مذهبی بار آمده اند هیچ گاه به خیانت روی نخواهند آورد.به نظر من کودکی انسان نقش اساسی را در آینده فرد بازی میکند اگر کودکی درست تربیت نشود نمیتواند فرزندانی اصلح نیز تحویل جامعه دهد

متاسفانه در فضای مجازی سخنان زننده و قضاوت های نابجایی در مورد مورمون ها و یا کتابشان میشود بدون آنکه نویسنده گان این نوع مقالات به خودشان زحمت خواندن بخشی هایی از کتاب مورمون را بدهند آنرا یک افسانه میدانند تا واقعیت اما از آنجا که اساس ایمان از تلاش ذهنی برای رسیدن به هدف و هوشیاری ذهن برای حفظ ارزش هاست هیچ جای شکی باقی نمیگذارد که مورمون ها لااقل به اصول مذهبی خویش پایبند هستند یعنی به آنچه معتقدند ایمان دارند و این از ارزش والایی برخوردار است


پدر نقش حیاتی در اداره یک خانواده مورمون دارد.من ندیدم همسران مورمون به یکدیگر فحش و ناسزا بگویند و رابطه های خانوادگی را در آنها بسیار صمیمی و محبت آمیز یافتم.آنان تظاهر نمیکنند بلکه آنچه که هستند را نشان میدهند و این اهمیت بسیاری دارد زیرا منجر به درک درست انسان و قضاوت صحیح او از این دین جالب است. مورمون ها به اصولی معتقدند که به طور خلاصه برایتان مینویسم.این اصول به نام سنت های مورمون ها شناخته میشود

Charity laws


یعنی قوانین صدقه خیرات و نیکوکاری.مورمون ها اولین یکشنبه هر ماه روزه میگیرند و پولی که باید بابت غذا خرج کنند را به کلیسا میدهند تا کلیسا آنرا میان محرومین تقسیم نماید.آنها ممکن است روزهایی نیز بنا برخواست خود روزه بگیرند و پول غذای خود را در میان محرومین خرج کنند

دیدن هرنوع فیلم پورنو و یا عکس های سکسی و لخت و یا خواندن مطالب سکسی ممنوع است.این بدان جهت است که شیطان از طریق این فیلم ها و عکس ها و یا چنین مطالبی بر ذهن و روان ما نفوذ کرده و راه گناه را برای ما هموار میسازد.مورمون ها سخت به این قانون پایبند هستند.چشم چرانی و نگاه های آلوده به زنان ممنوع است

رابطه جنسی خارج از ازدواج مردود و محکوم است.به همین سبب دختران مورمون تا قبل از رسیدن به خانه بخت باکره می مانند زیرا تنها با همسر خود میتوانند رابطه جنسی برقرار نمایند

رابطه جنسی به جز همسر با دیگران ممنوع است.همسران حق ندارند خیانت کنند آنها باید همیشه وفادار و پایبند به اصول اخلاقی مربوط به ازدواج باشند زیرا خیانت امری تقریبا نابخشودنی ست و تاوان سنگینی را در آینده افراد خائن پس خواهند داد.بنابراین زنان مورمون با مردهای نامحرم دوست نمیشوند و رابطه های دوستی ساده شان را برای همسرانشان تعریف میکنند زیرا همسران محرم اسرارند و باید بدانند در خانه و زندگی شان چه میگذرد.همچنین مردان نیز حق خیانت در قبال زنانشان را ندارند

خوردن مشروبات الکی کشیدن سیگار و استعمال هر نوع مواد مخدر اکیدا ممنوع است زیرا تن انسان معبد خداست و روح القدس در آن ساکن است بنابراین نباید به روح و جسم خود با مصرف چنین مواد زیان آوری آسیب برسانیم.بدن ما چون امانتی ست از طرف خداوند و ما باید مراقب آن باشیم

نوشیدن چای و قهوه ممنوع است زیرا مقدار زیادی کافئین در آنها موجود است که منجر به اعتیاد و نعشگی ما میشود و راه را برای گناه کردن باز میکند موارد بالا در مورد نوشیدن چای و قهوه نیز همان است.نوشیدن کوکاکولا بدون اشکال است هرچند برخی مورمون ها آنرا نیز نمی نوشند.نوشیدن دیگر شربت های میوه ای و یا طعم دار بدون مانع است

خوردن میوه جات سبزی جات در این دین بسیار توصیه شده زیرا روح و جسم را شادی و نشاط می بخشد و منجر به سلامتی و تندرستی انسان میشود

ورزش و تحرک یکی از نکاتی ست که مورمون ها آنرا اجرا میکنند

قانون یک دهم یعنی یک دهم از درآمد خود را باید به کلیسا بدهیم.این پول خرج چاپ و نشر کتب مذهبی مورمون و دیگر مجلات مذهبی مورمون و ساخت معابد و کلیساهای مورمون میشود.مورمون ها علاوه بر کلیسا معابدی نیز دارند که ثبت و رسوم ازدواج در آن صورت می پذیرد و به معابد خود احترام بسیار زیادی میگذارند و آنرا مکانی بسیار مقدس میدانند.کشورهایی ممکن است کلیساهای مورمون داشته باشند اما معبد نداشته باشند.بیشترین معابد مورمون ها مربوط به ایالت یوتای آمریکاست

قانون آب و نان در هر یکشنبه اجرا میشود.بدین گونه که به جای شراب در لیوان های یکبار مصرف پلاستیکی بسیار کوچک آب ریخته میشود به یادبود خون مسیح و بعد از دعا همه اعضای کلیسا آنرا مینوشند تا برکت بیابند.سپس تکه های نان تقسیم شده و باز دعای مخصوص نان به یادبود بدن مسیح که قربانی شد و سپس اعضای کلیسا آنرا میخورند.اینکار هر هفته یکشنبه صورت می پذیرد.یادآوری باید کنم که ابتدا اسقف کلیسا به عنوان اولین نفر باید آب بنوشد و نان بخورد و سپس اعضای کلیسا حق دارند به تبعیت از او اینکار را انجام دهند .

4 comments:

  1. سلام اگه ممکنه من خیلی دوست دارم مورن بشم خواهش میکنم راهنمای بفرمایید

    ReplyDelete
  2. سلام خدا را بسیار بسیار شاکرم که این راه را به من نشان داد و من با این راه زندگی واقعی آشنا شدم به لطف خداوند در خانواده ای بزرگ شدخ ام که یاد گرفته ایم همواره مرقب اعمال و رفتار خودم باشم به عنوان نمونه از بچگی مادر و خواهرم هرشب قبل از خواب کاغذ و قلم می داد تا بنویسم که امروز در مدرسه با کدام هم مدرسه ایم دعوا یا رفتار بدی داشتم و فردا به نا آگاه می آمد به مدرسه در حالی در کیفش میوه و خوردنی آورده بود آن بچه را که اسمش را شب نوشته بودم را صدا می کرد و می پرسید که من از او معذرتخواهی کرده ام و ... حالا که مورمون ها و اخلاق ورفتار و سلوکشان را مطالعه م ی کنم می بینم که من اصلا مورمون بودم ولی خودم نمی دانستم و می بینم خداوند با الطاف خود مرا پیش می برد قبول می فرمایید که زندگی و زیستن مومن در میان و در جامعه ای که اکثرا بی ایمان و.. هستند بسیار بسیار سخت است و من واقعا در اینجا تنهای تنها هستم از خداوند دعا کرده ام مرا در پر برکترین مکان منزل دهد که او بهترین منزل دهنده است فلذا استدعا دارم کمکم کنید تا در بین برادران و خواهران مومن و مورمون خود قرار گیرم با تشکر

    ReplyDelete
  3. سلام
    ؟
    ایا مورمون ها با غیر مورمون ها میتوانند ازدواج کنند

    ReplyDelete
  4. سلام دوست عزیز ممنون از مطالبت این هم وبلاگ من
    https://churchlds.blogspot.com

    ReplyDelete