Translate

Friday, September 27, 2013

کتاب مورمون

کتاب حاضر خلاصه ای است از تاریخچه نافی و تبارش و نیز لامان و تبارش که خطاب به لامانیان که از بازماندگان خاندان اسراییل هستند و نیز خطاب به یهودیان و غیر یهودیان نوشته شده است . این گزارش فرمانی است الهی مبتنی بر روح نبوت و الهام که ممهور و در پناه حق تعالی مکتوم و مخفی ماند تا از تخریب مصون ماند ، باشد که روزی به موهبت قادر متعال از استتار بیرون آید و تفسیر آن در دسترس همگان قرار گیرد . الواح مزبور بدست مورونی مهر و موم شد و به خواست پروردگار مکتوم ماند تا در موقع مقرر به دست غیر یهودیان مکشوف و تفسیر آن به موهبت الهی میسر گردد.


این نوشته ها می خواستند به بازماندگان بنی اسرائیل نشان دهند که پروردگار چه کارهای شگرفی از برای پدرانشان کرده است و همواره بخاطر بسپارند که پیمان همبستگی با خداوند بر این بوده و هست و حق تعالی هرگز آنها بدست فراموشی نخواهد سپرد و نیز یهودی و غیر یهودی را متقاعد سازد که عیسی همان مسیح ، خدای جاویدان است که خود را بر همه عالمیان آشکار خواهد ساخت و اینکه هر آینه لغزشی در این گزارش باشد آن را سهو آدمی به حساب آورید و لذا امور خدایی را در خور ایراد مپندارید تا در پیشگاه عدالت مسیح در زمره پاکان بشمار آیید . 

1 comment:

  1. در سایتهای فارسی و چه اسلامی و چه مسیحی به شدت به کلیسای مورمون تاخته اند.برای من خیلی جالب است احترام به کانون خانواده و ارزشهای انسانی آیا واقعا بد است؟اچرا خیال میکنیم نمیشود دین جدیدی که شاامل ارزشهای قدیم و جدید هست را به وجود آورد؟دنیا در حال تکامل است و عقاید و اعتقادات ما هم باید به روز شود

    ReplyDelete